DODATNA STROKOVNA POMOČ PSIHOLOGINJE
Učenci so motivirani tudi za delo v okviru ur dodatne strokovne pomoči psihologinje, kjer z različnimi vajami razvijajo pozornost in koncentracijo, samopodobo, samostojnost, razumevanje čustev in poznavanje sprostitvenih tehnik.
VAJA ZA SPODBUJANJE SLUŠNE POZORNOSTI:
Navodilo: Nekdo naj ti prebere spodnje besedilo (vsak stavek posebej, za piko počakajte, da učenec nariše po navodilu), ti pa nariši po navodilu. Navodilo lahko ponovite samo enkrat.
»Nariši dečka. Deček je oblečen v modre hlače in zelen pulover. Na nogah ima rjave čevlje. V desni roki drži pisanega zmaja, v levi drži šolsko torbico. Zraven dečka je ribnik. V ribniku plavajo tri race in dve ribi. Okoli ribnika raste trava. Do ribnika vodi pot, ki je narejena iz kamenčkov.«
KVIZ O ČUSTVIH :
Navodilo: Poglej posnetek https://www.youtube.com/watch?v=dOkyKyVFnSs&t=59s . Na list nariši čustva, ki si jih prepoznal.
Izdelek učenca:
KAKO REŠUJEMO PROBLEME?
Navodilo: Preberi zgodbi in odgovori na vprašanja.
1.zgodba: DVA OVNA
Dva ovna sta se srečala na brvi.
Prvi reče: »Umakni se mi s poti.«
Drugi reče: »Umakni se mi s poti.«
Prvi: »Jaz sem prvi stopil na brv.«
Drugi: »Nisi ti, temveč jaz.«
Prvi: »Jaz vsak dan hodim tu čez brv in imam več pravice.«
Drugi: »Čez to brv so hodili tudi moji predniki, to je moja brv.«
»Zdaj ti bom pa pokazal,« reče prvi.
»Zdaj ti bom pa pokazal,« reče drugi.
Oba ovna se poženeta drug proti drugemu, močno se udarita z rogovi in oba padeta v hladen potok.
2.zgodba: DVA OSLA IN SENO
Dva osla si kažeta hrbet in sta med seboj povezana z eno vrvjo. Pred vsakim je slasten kup sena. Vsak osel skuša doseči svoj kup sena, vendar je vrv prekratka. To ju strašno razjezi, zato začneta močno vleči vsak na svojo stran. Skačeta, vlečeta, ritata, se zaletavata, a brez uspeha. Utrujena se usedeta in malo razmišljata. Pogledata se in obema na pamet pade enaka ideja- najprej bosta skupaj pojedla en kup sena, nato pa še drugega.
Na list napiši odgovore: O čem govorita zgodbi? Kateri zaključek zgodbe je ugodnejši? Zakaj? V katerem primeru je ostal problem nerešen? V katerem rešen? Kaj ti je bolj všeč – prepir ali mirna rešitev? Kdo je zmagovalec pri mirnem načinu? Zakaj ne pride vedno do mirnega in sporazumnega reševanja problema? So bila vpletena čustva? Katera?
Izdelek učenca:
SAMOPODOBA: MOJ GRB
Navodilo: Oblikuj svoj grb. Grb naj vsebuje tvoje ime in simbole, ki predstavljajo tvoje hobije in priljubljene aktivnosti (kaj rad delaš, v čem si dober v šoli, v čem si dober doma…). Potrudi se in grb tudi lepo pobarvaj. Grb nato predstavi eni osebi doma.
Izdelek učenca:
Prispevek je pripravila: Tina Jordan, izvajalka DSP na OŠ Poldeta Stražišarja
DODATNA STROKOVNA POMOČ NA DALJAVO
Izredna situacija nas je vse precej presenetila. Kljub temu, da pri delu na daljavo naletimo na težave, saj nekateri učenci nimajo ne računalnika, ne tiskalnika, zgolj mobilni telefon, pa nam uspe tudi kaj lepega, zlasti z mlajšimi učenci. Takole smo se znašli z učencem in mamico iz prvega razreda.
Navodilo:
NARIŠI IN POBARVAJ PIKAPOLONICO MARICO, KI JE UKRADLA ŠTIRI ČRNE PIKE. Vzemite prazen list papirja in naj po korakih, kot je prikazano spodaj nariše pikapolonico.
Navodilo:
Otroku narekujte črke, on naj jih zapisuje v zvezek. Narek lahko izvedete tudi tako, da na pladenj nasujete malo polente in črke zapisuje tako, da jih s prstom napiše / nariše v polento…Mislim, da mu bo to všeč. Črke se lahko učite tudi tako, da mu vi s flumastrom na list napišete črko, naj bo kar velika, on pa nanjo polaga gumbe. Kasneje mu lahko date prazen list, na katerem vi črke ne boste narisali, naj jo sam oblikuje s polaganjem gumbov.
Prispevek je pripravila : Sonja Novšak Janković, mobilna specialna pedagoginja
DELO OD DOMA – UČENJE DOMA
Sem Vesna Tavčar, specialna pedagoginja, izvajalka dodatne strokovne pomoči v Vrtcu na Jesenicah.
Že dolgo vem, da sem si izpolnila željo iz otroštva, da bi rada postala učiteljica. Vsak dan, ko zjutraj vstanem, začutim, da je bila to prava odločitev . Rada sem v družbi otrok, rada se igram, rada se počutim koristno. Uživam na soncu in na snegu, v gozdu in ob vodi. Vesela sem, kadar so ljudje okoli mene srečni.
V teh posebnih dnevih mi starši pošljejo kakšno sliko, kaj počnejo in kako uživajo v aktivnostih, ki jim jih predlagam. Ko gledam te slike, se počutim, kot da sem pri njih doma.
To bi rada podelila tudi z vsemi vami, da boste vedeli da smo zdravi, da delamo in se učimo, da se spoštujemo, uživamo in se smejimo.
Začele pa so se tudi že priprave na praznike.
Naj ta čebelica odnese vse kar nas danes skrbi , sama pa naj se vrne nazaj na Gorenjsko, kjer že cvetijo trobentice in žafrani.
Naj ta zajček prinese veliko veselja v vsak dom, v vsako družino, v vsako otroško srce in pa vsem in vsakemu posebej eno dobro čokoladno jajce.
Fotografij ni veliko, pa sem vseeno prepričana, da boste začutili, kako smo se vsi skupaj počutili. Smo daleč, pa vseeno blizu. Smo zaskrbljeni, pa vseeno mirni in srečni. Ostanimo zdravi, bodimo doma. Pot je težka, ampak skupaj jo bomo zmogli. Srečno.
Mojstrana, 30.3.2020
Prispevek je pripravila : Vesna Tavčar, mobilna specialna pedagoginja