Mlajši učenci smo skupaj dvema predstavnikoma lovske družine spoznavali gozd. Lovca sta nas prijazno sprejela in odvodila po gozdnih poteh nad Jesenicami. Čeprav je pot potekala čisto blizu nam poznanega mesta, smo našli veliko različnih plodov in opazili nekaj gozdnih živali.
Učencem je bilo lovca zanimivo poslušati. Še več zanimanja pa je požela njuna temno zelena uniforma in lovski klobuk. Verjetno si je vsak izmed učencev želel nositi njun klobuk. Dan nam je še prehitro minil. Vmes smo se večkrat ustavili, da smo pomalicali in vsaj malo prisluhnili zvokom gozda. Spoznali smo delo in naloge lovcev, ki si ga včasih zmotno malo narobe predstavljamo. Opazili smo nekaj poznanih drevesnih vrst in nasploh izvedeli veliko novega. Ste vedeli, da jeleni na glavi nosijo rogovje, ki tehta 5 kilogramov? To težo lahko primerjamo s težo šolske torbe, kar je kar težko za nošenje na glavi. Ob tem bi se zahvalili predstavnikoma lovske družine za vodenje in pripravljenost.
V šolo smo se vrnili z lepimi spomini. Ves čas nas je spremljalo lepo in toplo vreme. V žepe torb pa smo si lahko nabrali nekaj storžev, da si jih bomo lahko še kdaj podrobno ogledali.
Izobraževanje o odpadkih: od zabojnika do predelave
Kam potujejo naši odpadki?
Starejši učenci so imeli priložnost od blizu spoznati proces zbiranja, sortiranja in predelave odpadkov. Obiskali smo center za ravnanje z odpadki, kjer smo si ogledali celoten postopek. Od trenutka, ko smetarji poberejo naše smeti, do trenutka, ko so te ločene in poslane v nadaljnjo predelavo. Učenci so bili presenečeni nad količino odpadkov, ki se dnevno kopiči – šele ko vidiš gore smeti, se zaveš, kako obremenjujoče je človeško življenje za okolje.
Poleg tega so se učenci naučili, kako pomembno je ločevanje odpadkov že doma. Z ločenim zbiranjem plastike, papirja, stekla, kovin in bioloških odpadkov omogočamo, da se večji del teh surovin lahko ponovno uporabi ali predela, kar bistveno zmanjša potrebo po novih surovinah in obremenitev za okolje.
Eden najbolj zanimivih delov dneva je bil ogled smetarskega tovornjaka. Učenci so lahko od blizu videli, kako vozila delujejo in kako se stisnejo odpadki. Voznik smetarskega tovornjaka je potrpežljivo odgovarjal na številna vprašanja in učencem razložil, kako vsak lahko prispeva k čistejšemu okolju.
Kot poseben vrhunec smo se vsi stehtali na ogromni tehtnici, ki se sicer uporablja za tehtanje vozil, polnih odpadkov. To je učencem omogočilo, da so si lažje predstavljali, kako velike količine odpadkov dnevno prepeljejo na predelavo. To doživetje je spodbudilo razmislek o tem, kako vsak od nas prispeva k skupni količini odpadkov.
Zakaj je ločevanje odpadkov ključno?
Učenci so zdaj še bolj zavedajo pomena ločevanja odpadkov in zmanjševanja njihove količine. Ločevanje namreč omogoča učinkovitejšo reciklažo, manjšo porabo energije ter zmanjšuje količino odpadkov, ki končajo na odlagališčih. Tako pripomoremo k bolj trajnostnemu ravnanju z naravnimi viri, zaščiti okolja ter ohranjanju ekosistemov.
Zaključek dneva in nauki za prihodnost
Dan, preživet zunaj učilnice, je bil za vse nas dragocena izkušnja. Učenci so pridobili novo perspektivo o pomenu zmanjševanja, ponovne uporabe in reciklaže odpadkov. Ta izobraževalni dan nam bo še dolgo ostal v spominu in upamo, da bo spodbudil učence, da tudi doma več pozornosti posvetijo okolju prijaznemu ravnanju z odpadki.
Naše odpadke lahko zmanjšamo že z majhnimi koraki – z ločevanjem odpadkov, zmanjševanjem uporabe plastike in premišljenim nakupovanjem. Učenci so zdaj še bolj pripravljeni, da svoje novo znanje prenesejo tudi v svoje domove in širšo skupnost ter prispevajo k varovanju našega planeta.
Hvala podjetju JEKO, d.o.o. za to nepozabno izkušnjo in za vso podporo naši šoli, ki jo nudi na področju izobraževanja in osveščanja.
Zapisali: Ema Zupan in Maja Kržišnik