04 583 41 50 / 041 758 671 info@poldestrazisar.si

NARAVOSLOVNI DAN 7. IN 9. RAZREDA

Učenci 7. in 9. razreda smo imeli v sredo, 25.9. 2019 deževen,a zanimiv dan. Ogledali smo si Pocarjevo domačijo v Zgornji Radovni in se sprehodili do slap Peričnika.                                                                                                                                                              Pocarjeva domačija je bila zelo stara hiša, zgrajena v 18. stoletju. V njej smo si ogledali veliko starih prostorov, sob, postelj, predmetov in črno kuhinjo. Ljudje v preteklosti so bili zelo iznajdljivi. Izdelali so ogromno lesenih stvari, ki so jih potrebovali in uporabljali. Nekoč niso imeli vsega v trgovinah, tako kot mi danes. Po ogledu domačije, smo imeli še krajšo delavnico, kjer smo izdelali ptičke iz papirja. Bili smo pridni, saj smo odšli peš do slap Peričnika, ki nas je malo »pošprical«. Dan nam je hitro minil.

Napisala: Mihaela Ristova, 7. r.

TEHNIŠKI DAN 8. RAZREDA – OBISK ŽIVALSKEGA VRTA

S kombijem smo se odpeljali v ljubljanski živalski vrt. Tam imajo najrazličnejše živali: ptice, kače, morskega leva, zveri, govedo, celo slona in žirafe. Večini so bili najljubše živali: morski lev, kače, tiger, lev in levinja ter šimpanz.                                                            Pokazali so nam tudi dve živali, ki smo ju malo bolje spoznali in se jih lahko dotaknili. O kači smo si zapomnili, da ji je ime Greta, je zelo lepa in nestrupena. Rep ima dolg 10 cm, ostalo je trup in glava. V ustih ima kar 120 zob. Z jezikom voha in otipava. Na 14 dni poje eno miško, ki jo prebavlja 5 dni. Je zelo hladna, samica pa je večja od samca.                                                                                  Ptica je grlica. Na vsakih 8 minut lula in kaka. Je zelo lepa, čisto bela.                                                                                                        Zamislili smo si, da bi bili mi živali. Sara in Valmire bi bili morska leva, ker sta zelo radi v vodi. Karolina bi bila grlica – lepa, bela in bi lahko letela. Matija bi bil noj, da bi lahko glavo zakopal v pesek. Gašper bi kot opica zelo z lahkoto plezal. Luka bi bil en zelo prijazen lev lepe oranžno rjave barve. Lea bi bila sicer strupena, a prijazna kača, predvsem zato, ker pravi, da so kače pametne.    Kaj pa učitelja?                                                                                                                                                                                                      Brane bi bil, tiger, da ne bi imel naravnih sovražnikov, razen človeka. Veronika pa bi kot kenguru skakljala po cesti.

Zapisali: učenci 8. razreda in učitelja Brane Štetner in Veronika Repinc Bajrič

TEDEN MOBILNOSTI IN PEŠ V ŠOLO

Tudi na naši šoli smo se pridružili aktivnostim v okviru Evropskega tedna mobilnosti. Ves teden je skupina učencev s Slovenskega Javornika hodila peš v šolo. Spremljali sva jih učiteljici Katarina in Polona. Bravo Adelisa, Naja, Nik, Staš, Elena, Jure in Jernej! Tudi dežja se nismo ustrašili! In na poti v šolo smo se tako naklepetali, da smo bili prvo uro pripravljeni le še na učenje.

V četrtek so nas na šolskem igrišču obiskali različni gosti. Predstavili so nam uporabo koles Jesenicebikes. Naučili so nas oživljati človeka s pomočjo defibrilatorja. Preizkusili smo se v testu hoje. S skirojem in kolesom smo vijugali po šolskem igrišču in odlično nam je šlo. Udeležili smo se tudi različnih dejavnosti, ki so potekale na različnih točkah v mestu. Zastonj smo se vozili z mestnim avtobusom in ugotavljali, kako veliko idej za rekreacijo nam nudijo Jesenice z okoliškimi vasmi. Kar veliko možnosti smo izkoristili tudi sami. Naj o tem spregovorijo fotografije…

Napisala: Polona Škufca

Nekaj utrinkov šestošolcev:

Peljala sem se z električnim kolesom. Šlo je zelo hitro. Hotela sem se ustaviti, pa ni šlo. Esada

Pokazali so nam, kako zdravo hoditi in kako se oživlja ponesrečenca. Anže

Meni je bila všeč hitra hoja. Sploh se nisem zmatral. Dejan

Na igrišču na Javorniku mi je bilo dobro, ker sem pripeljal sošolce. Staš

Všeč mi je bilo, ko sem z učiteljem na igrišču igral košarko. Jan

Prvič sem se na igrišču peljal z žičnico. Šlo je hitro. Še bom šel na igrišče. Jure

Učenci tretjega in četrtega razreda smo pri izvedbi dneva mobilnosti upoštevali  letošnje geslo »Gremo peš!«  In smo šli.                    Z avtobusom mestnega prometa smo se odpeljali do bolnišnice. Zagrizli smo v hrib in telovadili na postajah trim steze. Pot nas je vodila naprej do Hrušice. Prehodili smo most čez reko Savo Dolinko in  po nadvozu prečkali avtocesto. Po kolesarski stezi smo se vrnili do centa. Za trud smo se nagradili z igranjem na priljubljenih igralih. V šolo smo se vrnili malo utrujeni ampak veseli, saj smo dopoldne preživeli aktivno na svežem zraku.

Napisala: Maruša Pretnar

Mi, učenci 1. in 2 r. smo mobilnost vzeli resno. Najprej smo se peljali z avtobusom do Zdravstvenega doma in šli nato  peš po Murovi in Razgledni poti do OŠ Prežihovega Voranca. Na igrišču za šolo je bilo veliko,  glavno dogajanje. Naša Vanesa in Ammar sta »vozila » pravi policijski avto in sta nas z veseljem popeljala v neznano. Prijazni gasilec nam je razkazal svoje orodje, cevi in čelade. Tudi špricali smo s pravo gasilsko cevjo. Na koncu smo se« vozili še z motorjem«, z veseljem smo ga zajahali in spremljali cesto na ekranu. Preko celega dne smo posneli tudi nekaj fotografij. Poglejte si jih!

Zapisala: Darja Jeram

DAN Z GRS JESENICE – OBISK PLANINSKEGA MUZEJA V MOJSTRANI

V sredo, 18. septembra, so nas gorski reševalci GRS Jesenice odpeljali na športni dan v Planinski muzej v Mojstrano. Tam so za mlajše pripravili lutkovno predstavo in ustvarjalne delavnice, za starejše pa predavanje nadzornika Triglavskega narodnega parka in predstavitev dela gorske reševalne službe. Starejši učenci so tekmovali v zlaganju opreme v planinski nahrbtnik, vsi skupaj pa smo si ogledali tudi planinski muzej. Za konec so se starejši učenci lahko po jeklenici spustili s Triglava do Mojstrane –  v virtualni resničnosti, seveda.

V sredo smo učenci 1 in 2. razreda obiskali planinski muzej v Mojstrani.  Tja smo se peljali z avtobusom. Ko smo prispeli v muzej, smo najprej napolnili lačne želodčke. Ogledali smo si lutkovno predstavo o svizcih Murku in Mihi, ki sta krenila na pot do planinske koče, pa ju je presenetil dež. Po koncu predstave smo v posebni sobi barvali, risali in lepili ter prikazali zgodbico o obeh svizcih na povsem naš način. Ogledali smo si še ostali del muzeja. Slikali smo se zraven velikega medveda, videli in poslušali zvočne posnetke oglašanja še ostalih planinskih živali. V bivaku kamor se zatečeš pred nevihto smo bili kar dvakrat. Zatiskali smo si ušesa in mižali ter malo od strahu tudi vpili, ko se je bliskalo in grmelo. Gorski reševalec Brane nam je pokazal, kaj vse sodi v nahrbtnik, ko gremo na izlet. Če koga zanima kako je bilo, naj si ogleda nekaj fotografij.

Zapisali: učenci in učiteljici 1. in 2. razreda

Po ogledu lutkovne pravljice smo ustvarjali iz papirja. Naredili smo prave 3D risbe. Naučili smo se tudi, kdaj se odpravimo na izlet v gore, kaj potrebujemo v nahrbtniku in kako ravnamo, če se nam v gorah kaj zgodi.

Zapisali: učenci in učiteljica 3. in 4. razreda

Zlagali smo stvari v planinski nahrbtnik. Naša skupina je zmagala, ker smo pravilno zložili stvari vanj. Bili smo izžrebani. Staš, 6.r

Naša skupina ni zmagala, ker smo v nahrbtnik zložili tudi copate in budilko. Tega pa za enodneven izlet v hribe ne potrebuješ. Esada, 6.razred

Za nagrado smo dobili ZIP line. Peljali smo se z vrha Triglava do muzeja. Anže, 6.razred

Na ZIP line-u mi je bilo fino. Na začetku si šel z veliko hitrostjo. Izgledalo je, kot bi se dotikal dreves. Jan, 6.razred

Mislil sem, da je pred muzejem kletka za pse. V resnici pa je bivak za šest ljudi. V njem so postelje, štedilnik in sveče. Bivaki so postavljeni visoko v gorah. Jure, 6. razred

V bivaku smo slišali, kako je med nevihto. Strašno je grmelo. Bilo nas je malo strah. Dejan, 6. razred

OBISK POLICISTA

V torek je učence od 1. do 4. razreda obiskal policist. Najprej nam je povedal, kako se obnašamo na cesti kot pešci in katera pravila moramo upoštevati, ko se vozimo v avtu. Skupaj smo se sprehodili po varni šolski poti od šole do avtobusne postaje. Dokazali smo, da znamo pravilno hoditi po cesti. Prav vsi jo znamo tudi pravilno prečkati. Kar poglejte nas!

Zapisala: Maruša Pretnar

DAN ZLATIH KNJIG IN ZAČETEK BRALNEGA LETA

Letošnje ure v knjižnici smo začeli z našimi prvošolci. Poslušali so pravljico ŠKRAT KUZMA DOBI NAGRADO, Svetlane Makarovič z ilustracijami Tomaža Lavriča.

Vsi prvošolci so slikanico prejeli za darilo.

Darilno knjigo za povabilo k branju ob 17. septembru, uradnem začetku nove bralne sezone, so prejeli vsi prvošolci v Sloveniji, zamejstvu in po svetu. Darilno slikanico so tudi letos ob podpori sponzorjev in Javne agencije za knjigo RS pripravili pri Društvu Bralna značka Slovenije – ZPMS.

Zapisala: Stanka Torkar

(Skupno 1.512 obiskov, današnjih obiskov 1)